I Want A Rebate!

  • News
  • Thread starter Andy
  • Start date
  • #1
55
9
Howdy people, as some of you have hopefully seen on the news Tony Blair is defying Europe about this Rebate watchamacallit. I think it must be good if gerhard schroder and good old jacques dont want the british to have it. But i still dunno what it is, so can anyone explain what it is and what the reason for the big arguement is?
 

Answers and Replies

  • #2
356
3
Andy said:
I think it must be good if gerhard schroder and good old jacques dont want the british to have it. But i still dunno what it is,
Oh nice logic there sparky.
 
  • #3
55
9
lol, well's everyone already knows im a fool so why pretend any different.
 
  • #4
brewnog
Science Advisor
Gold Member
2,711
7
Basically, since Thatcher faffed about with the EU in 1984, the UK has been pouring a shedload of money into the EU, and doesn't get as much back. Instead, we've been getting this rebate, which gives us some of our money back. It's something to do with farmers.

Anyway, it's been proposed that the amount of this rebate is to be fixed for the period from 2007-2013. This could mean that we lose out on something like £20 billion, and still be paying a third more than France does.

Tony doesn't like this plan, so he's saying "no thanks".

http://politics.guardian.co.uk/eu/story/0,9061,1506172,00.html#article_continue
 
  • #5
Art
Andy said:
Howdy people, as some of you have hopefully seen on the news Tony Blair is defying Europe about this Rebate watchamacallit. I think it must be good if gerhard schroder and good old jacques dont want the british to have it. But i still dunno what it is, so can anyone explain what it is and what the reason for the big arguement is?
All member countries make a donation to the EU based on the size of their economy. Britain's nett contribution was the biggest (money paid in vs subsidies received) and so under Margaret Thatcher's leadership Britain demanded and got an annual rebate currently worth £3.5 billion. Basically M. Thatcher blackmailed them at the time by vetoing all new legislation until they gave her what she wanted. Ever since the French and the Germans have wanted this rebate stopped. France will shortly be paying more than Britain in nett terms and are increasingly incensed by the rebate. Britain meanwhile is threatening to veto this years budget if the French and Germans don't get off their case. This will hurt the French particularly as their farmers are major recipients of EU subsidies. T. Blair has offered that Britain will renegotiate on the rebate if France will renegotiate on the farm subsidies (as in a major reduction) and so the fun continues.
 
Last edited by a moderator:
  • #6
vanesch
Staff Emeritus
Science Advisor
Gold Member
5,028
16
Art said:
T. Blair has offered that Britain will renegotiate on the rebate if France will renegotiate on the farm subsidies (as in a major reduction) and so the fun continues.
And to say that this kind of fun wouldn't take place anymore with the European Constitution (R.I.P.) :cry:
 
  • #7
55
9
Thanks people, kinda cleared it up but think i will stay out of politics for a while.
 
  • #8
Art
vanesch said:
And to say that this kind of fun wouldn't take place anymore with the European Constitution (R.I.P.) :cry:
lol personally I'd miss it. Watching France and Britain going at it 'hammer and tongs' is the best free entertainment available.
 
  • #9
vanesch
Staff Emeritus
Science Advisor
Gold Member
5,028
16
Art said:
lol personally I'd miss it. Watching France and Britain going at it 'hammer and tongs' is the best free entertainment available.
You're right: it would be the end of a millennium-long tradition :tongue:
Some things, you just have to keep them I guess :biggrin:
 
  • #10
Pengwuino
Gold Member
4,989
16
Andy said:
Howdy people, as some of you have hopefully seen on the news Tony Blair is defying Europe about this Rebate watchamacallit. I think it must be good if gerhard schroder and good old jacques dont want the british to have it. But i still dunno what it is, so can anyone explain what it is and what the reason for the big arguement is?
I think because its a mail-in rebate instead of an instant rebate
:rofl: :rofl:
 
  • #11
brewnog
Science Advisor
Gold Member
2,711
7
vanesch said:
You're right: it would be the end of a millennium-long tradition :tongue:
Some things, you just have to keep them I guess :biggrin:
Yeah, when the French voted "no" last week, I was almost worried that we'd actually start to get along!

But now, it's business as usual, then...
 
  • #12
Pengwuino
Gold Member
4,989
16
brewnog said:
Yeah, when the French voted "no" last week, I was almost worried that we'd actually start to get along!

But now, it's business as usual, then...
lol "ok back to plans for WW3"
 
  • #13
brewnog
Science Advisor
Gold Member
2,711
7
Pengwuino said:
lol "ok back to plans for WW3"
Nahh, it's more friendly than that. I reckon it's like hating your little sister or something.
 
  • #14
jma2001
Gold Member
85
0
brewnog said:
Nahh, it's more friendly than that. I reckon it's like hating your little sister or something.
Yes, but which one of you is the little sister? :tongue2:
 
  • #15
brewnog
Science Advisor
Gold Member
2,711
7
jma2001 said:
Yes, but which one of you is the little sister? :tongue2:
It doesn't matter, the contempt is mutual!
 

Related Threads on I Want A Rebate!

  • Last Post
Replies
1
Views
572
Replies
22
Views
4K
Replies
9
Views
4K
  • Last Post
Replies
17
Views
3K
  • Last Post
2
Replies
26
Views
3K
Replies
17
Views
2K
  • Last Post
Replies
18
Views
5K
  • Last Post
2
Replies
37
Views
4K
  • Last Post
10
Replies
241
Views
35K
  • Last Post
Replies
22
Views
2K
Top