More exciting than soccer

  • Thread starter davenn
  • Start date
  • #1
davenn
Science Advisor
Gold Member
2021 Award
9,622
8,831
for all of you sick of the soccer world cup ....


attachment.php?attachmentid=70797&stc=1&d=1403500679.jpg




cheers
Dave
 

Attachments

  • 104.jpg
    104.jpg
    41.8 KB · Views: 573

Answers and Replies

  • #2
Drakkith
Staff Emeritus
Science Advisor
21,985
6,048
Man... look at that guy stare... it's positively RIVETING!
 
  • #3
davenn
Science Advisor
Gold Member
2021 Award
9,622
8,831
haha

I have a few walls here at home that he can paint if he wants to



D
 
  • #4
DennisN
Gold Member
1,894
5,629
:rofl:
 
  • #5
lisab
Staff Emeritus
Science Advisor
Gold Member
2,035
623
At least it's not NASCAR. Or golf. Or bowling (yep, that used to be on TV when I was a kid!).
 
  • #6
D H
Staff Emeritus
Science Advisor
Insights Author
15,450
687
Now it's poker instead of bowling. It makes bowling look exciting.
 
  • #7
dipole
555
150
Hey, I actually like watching poker on T.V. on the very rare instance I happen to be infront of one while they're showing it. Poker is a very interesting game to watch if you play it.
 
  • #8
D H
Staff Emeritus
Science Advisor
Insights Author
15,450
687
It's an interesting game to play if you play it. That doesn't mean it's interesting to watch. Bowling can be an interesting game if you play it. It's still boring to watch on TV, as is poker. TV poker is not only boring, it's annoying! I find the incessant click, click, click of players playing with their chips to be extremely grating.
 
  • #10
lisab
Staff Emeritus
Science Advisor
Gold Member
2,035
623
If you use televised poker to learn how to play the game, it's a disaster. Once you start playing the *real* game you immediately realize you can't see your opponents' hands -- OOPS! Sort of makes it a different game!

Gosh and it seemed so easy on TV...
 
  • #11
D H
Staff Emeritus
Science Advisor
Insights Author
15,450
687
Once you start playing the *real* game you immediately realize you can't see your opponents' hands -- OOPS! Sort of makes it a different game!
But you can see their hands! And their faces. And their eyes (we had a rule: NO SUNGLASSES!) And all kinds of other things. Did his voice just get squeaky? Did he just look at his hand three or four times and then count all of his chips?

Poker helped me get through college on a healthy diet. A bad night meant ramen noodles for a week, with maybe a splurge night on mac & cheese with a cheap (very cheap!) bottle of Pabst Blue Ribbon. A good night meant steak, lamb chops, fresh fish, fresh fruits and vegetables, and several glasses of nice wine for the next week.
 
  • #12
MisterX
764
71
At least it's not NASCAR. Or golf. Or bowling (yep, that used to be on TV when I was a kid!).

or fishing

but, yes, soccer/football is not all that interesting to watch
 
  • #13
davenn
Science Advisor
Gold Member
2021 Award
9,622
8,831
davenn, we may have to invent a new infraction for this! :devil: :tongue:

hahaha eeekkkk

my dig at soccer or all the poker that's going on in here ? haha

I did actually play soccer when I was ~ 8 or 9 yrs old at primary school
played basketball in high school

cheers
Dave
 
  • #14
davenn
Science Advisor
Gold Member
2021 Award
9,622
8,831
At least it's not NASCAR. Or golf. Or bowling (yep, that used to be on TV when I was a kid!).

Yeah NASCAR compared to other motor sports is a bit boring with the oval track
In Australia and New Zealand, we have the V8 supercars with good winding tracks
Mount Panorama, in Bathurst, a couple of 100 km inland from me, is not only winding but has a very curly hill section.

The V8's and rally driving are my main motor sports interests. I can take or leave F1

cheers
Dave
 
  • #15
davenn
Science Advisor
Gold Member
2021 Award
9,622
8,831
Ohhhh and speaking of GOLF !!

.....
In ancient Scotland, men cursed and beat the ground with sticks as a form of witchcraft, but since the 17th century it's been called "golf." :wink:


cheers
Dave
 
  • #16
jtbell
Mentor
15,931
4,570
Remember, "golf" is "flog" spelled backwards.
 
  • #17
ZombieFeynman
Gold Member
328
12
As much as I enjoy playing soccer, I find watching it to be fairly excruciating. Still, the postdocs in my group (for whom it is football, not soccer) insist that I watch the world cup.
 
  • #18
StatGuy2000
Education Advisor
1,921
1,034
I frankly don't understand why so many of you Americans find soccer to be so boring, when you get so excited over American football (i.e. NFL football) which IMHO is one of the slowest and most incomprehensible sports imaginable (at least on TV, at any rate).

I've watched a number of World Cup matches thus far, and they have been absolutely fascinating; actually among the most exciting games thus far were those between the US vs Ghana and US vs Portugal.
 
  • #19
Drakkith
Staff Emeritus
Science Advisor
21,985
6,048
I frankly don't understand why so many of you Americans find soccer to be so boring, when you get so excited over American football (i.e. NFL football) which IMHO is one of the slowest and most incomprehensible sports imaginable (at least on TV, at any rate).

I've watched a number of World Cup matches thus far, and they have been absolutely fascinating; actually among the most exciting games thus far were those between the US vs Ghana and US vs Portugal.

What's boring about 22 men slamming into each other every 30 seconds?
 
  • #20
Monique
Staff Emeritus
Science Advisor
Gold Member
4,217
66
At least it's not NASCAR. Or golf. Or bowling (yep, that used to be on TV when I was a kid!).

Or darts, that does involve staring at a wall.
 
  • #21
ZombieFeynman
Gold Member
328
12
I frankly don't understand why so many of you Americans find soccer to be so boring, when you get so excited over American football (i.e. NFL football) which IMHO is one of the slowest and most incomprehensible sports imaginable (at least on TV, at any rate).

I've watched a number of World Cup matches thus far, and they have been absolutely fascinating; actually among the most exciting games thus far were those between the US vs Ghana and US vs Portugal.

American Football is a game of Go or Chess for the Coaches. The strategy is deep and the tactics are manifold. It is a peerless sport, to play and watch. :tongue:
 
  • #22
DennisN
Gold Member
1,894
5,629
Golf is incredibly boring to watch, but sailboat racing ain't the thrill of my life either:

Title: Exciting Sailing Footage [sic] :zzz:
https://www.youtube.com/watch?v=pU-hqwGKLws
 
  • #23
StatGuy2000
Education Advisor
1,921
1,034
American Football is a game of Go or Chess for the Coaches. The strategy is deep and the tactics are manifold. It is a peerless sport, to play and watch. :tongue:

That's something I hear of from fans of American football all the time. Firstly, virtually every team sport (soccer, hockey, lacrosse, baseball, etc.) involve deep strategy. Secondly, when I've watched an American football, all I see is a bunch of overgrown men landing on top of each other! :tongue:
 
  • #24
StatGuy2000
Education Advisor
1,921
1,034
What's boring about 22 men slamming into each other every 30 seconds?

I'm not sure if you're being sarcastic or not, but if you enjoy men slamming into each other, try watching hockey, my country's national sport! :P
 

Suggested for: More exciting than soccer

Replies
4
Views
267
Replies
3
Views
305
  • Last Post
2
Replies
41
Views
539
  • Poll
  • Last Post
Replies
7
Views
502
  • Last Post
Replies
3
Views
230
Replies
5
Views
271
  • Last Post
Replies
7
Views
193
Replies
5
Views
698
  • Last Post
Replies
16
Views
2K
Top